Handelsbetingelser

Nedenstående vilkår og betingelser er til hver en tid gældende ved handel og reparation hos reFix.dk.
reFix.dk vil til hver en tid være berettiget til, uden varsel, at ændre vilkårene og betingelserne for handel og reparation. De gældende vilkår og betingelser, vil altid være at finde på www.refix.dk/handelsbetingelser/.

Om reFix.dk

reFix.dk
Ringparken 17 st. th.
7500 Holstebro
CVR-nr.: 35312560
Telefon / SMS: +45 41820403
E-mail: support@refix.dk

reFix.dk tilbyder reparation af smartphones og tablets, med stor fokus på original kvalitet og top service til konkurrencedygtige priser.
Herudover har reFix.dk en webshop, hvor der sælges originalt tilbehør i form af opladere, høretelefoner m.m. til smartphones, tablets, computer samt salg af anden elektronik og tilbehør.

1. Indlevering af enhed

Ønsker en kunde at indlevere sin enhed til reparation hos reFix.dk, er der to mulige fremgangsmåder:

  1. Kunden kan besøge vores værksted og indlevere sin enhed efter aftale ved at kontakte os her. Her skal kunden kunne oplyse kontaktinformationer samt enhedens navn og model, som kunden ønsker repareret, herunder en fejlbeskrivelse af enheden.
  2. Kunden kan vælge at sende sin enhed til reFix.dk med posten efter aftale. Her skal der udfyldes en blanket, som vedlægges enheden under forsendelse. Se punkt 5. for mere information.

Ved aftale om reparation af en enhed hos reFix.dk, aftales der altid en pris samt reparationstid, hvor kunden kan vente eller afhente enheden efter aftale.

Ved diagnose af en enhed, vil kunden altid blive kontaktet med et tilbud for en eventuel reparationspris af enheden hos reFix.dk. Reparationen udføres kun ved accept fra kunden.

2. Tilbehør ved indlevering

Ved indlevering, eller forsendelse med posten, af en enhed til reFix.dk, skal der ikke vedlægges tilbehør i form af lader, høretelefoner og cover, med mindre andet er aftalt. reFix.dk kan ikke stilles til ansvar for bortkommen tilbehør.

3. Reparationstid

Vi bestræber os altid på at reparerer indleverede smartphones indenfor 0-60 min. Indleverede tablets bestræbes på at repareres inden for 30-120 min. Disse tider er gældende medmindre andet er aftalt med kunden. Du vil som regel altid blive oplyst om en præcis reparationstid ved indlevering af din enhed.

Ved diagnose af indleverede enheder, kan det i visse tilfælde tage op til 1-2 dage, men normalt vil fejlen kunne findes inden for 0-12 timer. Her vil kunden altid holdes opdateret.

Ved modtagelse af enheder med post, forsøger vi så vidt muligt at reparere enheden og sende pakken retur samme dag, så kunden kan få sin enhed tilbage hurtigst muligt. Her vil kunden holdes opdateret under hele forløbet.

4. Forsendelse til reparation

Ved forsendelse af en enhed til reFix.dk reparationsværksted, er kunden selv ansvarlig for forsendelsen. reFix.dk anbefaler, at enheden bliver sendt som pakkepost med Post Danmark, GLS etc., så pakken kan spores med Track & Trace. Sendes enheden som normal post, er der ingen forsikring eller nogen mulighed for, at kunne spore forsendelsen, derfor frarådes dette.

Tilsendte enheder bliver efter endt reparation sendt retur til afsenderadressen, medmindre andet er afgivet eller aftalt. reFix.dk benytter kun pakkepost forsendelse med GLS, hvor forsendelsen er angivet som dag til dag levering. reFix.dk kan ikke stilles til ansvar for forsinkelser hos GLS.

5. Vejledning til indsendelse af enhed til reparation med posten

Ved indsendelse af en enhed til reparation hos reFix.dk, skal du regne med at undvære din enhed i minimum 2 dage. reFix.dk reparerer indsendte enheder samme dag, som de modtages. Efter endt reparation sendes enheden retur, så du kan modtage din reparerede enhed hurtigst muligt. Du vil som kunde holdes opdateret under hele forløbet.

Trin for trin guide til indsendelse af din enhed til reparation:

  1. Kontakt os via vores kontaktformular her, og oplys os om, at du vil indsende din enhed til reparation.
  2. Download og udfyld venligst alle punkter på følgesedlen, som du finder her.
  3. Foretag en backup af din enhed.
    (reFix.dk kan ikke stilles til ansvar for tabt data under en reparation)
  4. Vedlæg den udfyldte følgeseddel sammen med din defekte enhed. Lader, cover og andet tilbehør skal ikke vedlægges forsendelsen.
  5. Send pakken til vores værksted i Holstebro:
    reFix.dk
    c/o Yousef Mustapha
    Ringparken 17 st. th.
    7500 Holstebro
  6. reFix.dk vil holde dig opdateret omkring reparation: Når den sendte enhed modtages, vil denne blive repareret og du vil herefter modtage betalingsoplysninger.
  7. Når reparationen er betalt, sendes enheden retur og du vil modtage en mail med et Track & Trace nummer.

6. Anvendte reservedele

Hos reFix.dk bruger vi kun originale reservedele og dermed reservedele af original kvalitet.
Ved Apple-reparationer er reservedelene fra Foxconn (Apples egen producent), og ved andre mærker som Samsung og Sony, er reservedelene direkte fra producenterne.

Der ydes altid 24 måneders garanti på alle reparationer.

7. Forbehold for manglende reservedele

Alle reparationstider er med forbehold for udsolgte reservedele. reFix.dk har altid reservedele hjemme, når kunderne sender/kommer med deres enheder til reparation. Skulle det være tilfældet, at der er udsolgt, vil kundens enhed derfor først repareres, når den pågældende reservedel er på lager igen. Kunden vil i disse tilfælde blive underrettet.

8. Garanti på reparationer

Der ydes hos reFix.dk altid 24 måneders garanti på alle reparationer med undtagelse af batterier, som der ydes 6 måneders garanti på. Garantien dækker kun den pågældende reservedel, der er blevet anvendt under en reparation. Hvis reFix.dk får en enhed retur, som ikke er dækket under garantien, så gives der altid et tilbud på eventuel yderligere reparation af enheden. Ved anvendelse af garantien kan der kræves fremvisning af en gyldig kvittering.

Garantien dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles reFix.dk inden for rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget.

Ved at gennemføre køb af reparation, accepterer du som kunde også ovenstående betingelser.

9. Garanti fra fabrikanten

Ved indlevering af en enhed til reparation hos reFix.dk, accepterer kunden, at en eventuel garanti på enheden fra fabrikantens side kan frafalde. reFix.dk kan ikke stilles til ansvar for frafalden garanti efter, at en enhed har været til reparation.

10. Reklamationsret

reFix.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået, som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold, uautoriseret indgreb eller ved fragt af enheden. Reklamation over fejl og/eller mangler skal meddeles til reFix.dk inden for rimelig tid efter, at fejlen eller manglen konstateres.

Ved benyttelse af reklamationsretten, skal gyldig kvittering kunne fremvises.

11. Fortrydelsesret

Ved køb af varer fra reFix.dk’s webshop, vil der være 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i ubrudt emballage, hermed i samme stand, som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder ved brud på emballagen, hvis varen er beskadiget af dig eller ikke er i væsentlig samme stand, som da du modtog den.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det fulde beløb du har indbetalt til os, tilbage. Du har fra den dag, du fortryder købet, yderligere 14 dage til at returnere varen. Beløbet for varen bliver overført til det kort, du har betalt med, eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsesretten. Den eneste omkostning du har, når du fortryder et køb, er omkostningerne i forbindelse med returneringen. Husk altid at få en kvittering for afsendelse af en returpakke, så du altid vil kunne bevise dette, i tilfælde af, at vi ikke modtager varen.

12. Benyttelse af fortrydelsesretten

Fortryder du et køb inden for de 14 dages fortrydelsesret, eller modtager du en defekt/beskadiget varer, skal du først kontakte reFix.dk, så vi er klar over, at du ønsker, at returnere din varer. Tag gerne et billede af varen i tilfælde af, at den skulle være beskadiget.

Trin for trin guide:

  1. Kontakt os via vores kontaktformular her, og oplys os om, at du vil benytte dig af de 14 dages fortrydelsesret.
  2. Download og udfyld venligst alle punkter på returbrevet, som du finder her.
  3. Vedlæg det udfyldte returbrev sammen med varen du ønsker sendt retur i forsendelsen.
    (Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.)
  4. Send pakken retur til vores adresse i Holstebro:
    reFix.dk
    c/o Yousef Mustapha
    Ringparken 17 st. th.
    7500 Holstebro
  5. Når varen er modtaget og godkendt, refunderer vi det fulde beløb for varen tilbage på din konto eller via MobilePay, inden for 7 hverdage fra den dag vi modtager varen.

13. Priser og betaling

Priser på reparationer er angivet på hjemmesiden under menupunktet ”Reparation”, og priser på varer er angivet på hjemmesiden under menupunktet ”Webshop”. Alle priser er angivet i DKK og er inklusiv moms og afgifter.

Betaling for reparationer kan ske med: Kontanter, MobilePay, ViaBill eller betalingskort.
Ved bestilling af reparation, vil betalingen først ske efter, at reparationen er blevet udført.

Betaling for varer i webshoppen kan ske med: MobilePay, ViaBill og betalingskort.
Ved bestilling af varer på webshoppen, vil det fulde beløb først blive hævet fra dit betalingskort efter at ordren er blevet afsendt.

Følgende betalingskort kan benyttes: Dankort, VISA, VISA-Electron, MasterCard og Maestro.

Ved betaling med ViaBill gøres der opmærksom på, at følgende handelsbetingelser på www.viabill.com/terms også er gældende.

Ved tilbud på varer i webshoppen og reparationer på websitet, vil der altid være angivet en førpris. Førprisen på varen/reparationen defineres som prisen inden tilbuddet eller normalprisen på varen/reparationen på markedet.

14. Backup af data

Kunder er selv ansvarlige for, at tage backup af de enheder, der bliver indleveret til reparation hos reFix.dk. reFix.dk bestræber sig altid på, at bevare alt data på kundernes enheder, men kan ikke gøres ansvarlig for eventuel tab af data i forbindelse med en reparation. Skulle du være i tvivl om, hvordan backup af data sikres, er du altid velkommen til at kontakte os.

15. Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger der registreres hos reFix.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares betryggende og er kun tilgængelige for betroende medarbejder hos reFix.dk.

Ved køb af varer på www.reFix.dk udbeder reFix.dk sig en række kontaktoplysninger, heriblandt navn, telefonnummer, e-mail og adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i fem år, jf. bogføringsloven.

16. Fortrolighed

Ved reparation af kunders enheder har reFix.dk adgang til fortrolige oplysninger, og derfor er alle medarbejder hos reFix.dk underlagt tavshedspligt.

17. Klageadgang

Hvis du vil klage over et køb, skal du rette henvendelse til support@refix.dk, hvor vi i fællesskab kan finde en løsning.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til den europæiske klageportal, ODR (Online Dispute Resolution), såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

18. Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål til det ovennævnte, vores varer, reparationer eller reFix.dk, er du altid velkommen til at kontakte os her.

14. Gavekort

Købte gavekort på www.reFix.dk/gavekort kan bruges til valgfrie reparationer og varer, som du kan finde i vores webshop. Et gavekort er gyldigt i 2 år fra købsdatoen, og kan ikke byttes til kontanter. Restbeløb fra en eventuel reparation eller ordre ved betaling med gavekort, vil blive refunderet som et gavekort med 2 års gyldighed.

Gavekort der er vundet i konkurrencer eller givet væk i form af markedsføring/merchandise har en kortere gyldighedsperiode, som vil stå angivet på gavekortet. Regler og betingelser for brug af disse gavekort, vil også stå angivet på gavekortet.

0

Indtast søgning og tryk enter