Skip to content

Handelsbetingelser

Nedenstående vilkår og betingelser er til hver en tid gældende ved handel og reparation hos reFix.
reFix vil til hver en tid være berettiget til, uden varsel, at ændre vilkårene og betingelserne for handel og reparation. De gældende vilkår og betingelser, vil altid være at finde på www.refix.dk/handelsbetingelser/.

 

1. Generelle oplysninger

reFix.dk

Struervej 55
7500 Holstebro
Danmark

CVR-nr.: DK35312560

Telefon / SMS: +45 81640403
E-mail: [email protected]

Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er reFix ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber reFix sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende varer på reFix.dk.

 

2. Betaling

Priser på reparationer er angivet på hjemmesiden under menupunktet ”reparation”, og priser på varer er angivet på hjemmesiden under menupunktet ”shop”. Alle priser er angivet i DKK og er inklusiv moms og afgifter.

Betaling for reparationer kan ske med: Betalingskort, MobilePay, ViaBill, AnyDay Split, Bankoverførsel eller kontanter.

Ved bestilling af reparation, vil betalingen først ske efter, at reparationen er blevet udført.

Betaling for varer i webshoppen kan ske med: Apple Pay, Betalingskort, MobilePay, ViaBill, AnyDay Split eller bankoverførsel.

Ved bestilling af varer på webshoppen, vil det fulde beløb først blive hævet fra dit betalingskort efter at ordren er blevet afsendt.

Følgende betalingskort kan benyttes: Dankort, VISA, VISA-Electron, MasterCard og Maestro.

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Du kan også betale med bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Ved bankoverførsel bliver varen først sendt, når vi har registreret betalingen på vores konto.

Ved betaling med ViaBill gælder ViaBill’s betingelser, som kan læses her: ViaBill’s betingelser.

 

3. Fragt

Vi tilbyder levering til alle adresser i Danmark med GLS og DAO. Vi kan desværre ikke leverer til Grønland og Færøerne.

Prisen for levering varierer mellem 0-39 kr. afhængig af vare- og leveringsform.
På ordre over 599 kr. tilbyder vi gratis levering, og på ordre under 599 kr. er prisen for levering mindst 29 kr.
Afhentning i vores butik er altid gratis.

Leveringstiden er 1-2 hverdage med GLS eller 1-3 dage med DAO, med undtagelse af leveringer til ikke-brofaste øer.

Vi tilbyder følgende leveringmuligheder:

  • Levering til hjemme- / firmaadresse.
  • Levering til pakkeshop / pakkeboks.
  • Afhentning i vores butik

 

4. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Varer
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen eller den dag, vi har lavet aftalen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne eller udfylde vores formular, som du finder her: Returnering.
Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af varekøbet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering af varer
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vi anbefaler, at du sender pakken med tracking, så pakken kan spores.
Du kan med fordel købe en label fra GLS til 45 kr. hos vores samarbejdspartner lige her: Køb pakkelabel.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Sådan brug kan omfatte:

  • Montering af varen
  • Fjernelse af beskyttende film eller plastik
  • Brud på varens plombering

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder aftalen, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
reFix.dk
Struervej 55
7500 Holstebro
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vi anbefaler, at du sender pakken med tracking, så pakken kan spores.
Du kan med fordel købe en label fra GLS til 45 kr. hos vores samarbejdspartner lige her: Køb pakkelabel.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

5. Reklamationsret på varer

På varekøb har du reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
reFix.dk
Struervej 55
7500 Holstebro
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Du kan bestille en returlabel hos os, ved at kontakte os lige her: Kontakt os.

 

6. Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår et virksomhedsnavn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervskunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
  • Erhvervskøb leveres med omdeling til erhverv med fri fragt på ordre over 499 kr.

 

7. Særligt for reparationer

Garanti fra fabrikanten
Ved indlevering af en enhed til reparation hos reFix, skal du være opmærksom på, at en eventuel garanti på enheden fra fabrikantens side kan frafalde. reFix kan ikke stilles til ansvar for frafalden garanti efter, at en enhed har været til reparation.

Fortrydelse
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller vi har indgået en aftale om en ydelse.

Hvis du ønsker at få reparation inden fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at vi må påbegynde reparationen, og at fristen dermed stopper, når reparationen er fuldt udført
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når reparationen er fuldt leveret.
Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet ved fortrydelse af reparationer
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.

De omkostninger du vil blive opkrævet for, vil være materialer der ikke kan genbruges, arbejdstid samt evt. transport og lignende omkostninger i forbindelse med den udførte del af arbejdet.

Varen sendes til:
reFix.dk
Struervej 55
7500 Holstebro
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vi anbefaler, at du sender pakken med tracking, så pakken kan spores.
Du kan med fordel købe en label fra GLS til 45 kr. hos vores samarbejdspartner lige her: Køb pakkelabel.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret for reparationer
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 24 måneders reklamationsret på reparationer.
Hos reFix.dk giver vi dog 24 måneders reklamationsret på alle reparationer og de udskiftede reservedele. Reklamationsretten dækker over fabriksfejl og ikke slidtage eller skader forårsaget af brugeren.

Er du ikke tilfreds med reparationen kan du naturligvis kontakte os på [email protected].

 

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Danmark

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr.

 

9. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos reFix og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige er reFix.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].

 

10. PriceRunner Købsgaranti op til 50.000 kr.

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som privatperson.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

 

Bilag 1 – Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.)

Til:
reFix.dk
Struervej 55
7500 Holstebro
Danmark

E-mail: [email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
***
Ordrenummer: ***
Bestilt den: ***
Modtaget den: ***
Forbrugerens navn: ***
Forbrugerens adresse: ***
Forbrugerens underskrift: ***
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato: ***

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.09.2021